Werkzaamheden en diensten van De Afdeling Communicatie

Wat we doen voor afdelingen communicatie

Diensten

Afdelingen helpen we op verschillende manieren om hun positionering scherp te krijgen. Van introductiesworkshops over de aanpak en achtergronden bij een positionering, tot begeleiding en advies bij de herpositionering of vorming van afdelingen. Opdrachtgevers van De Afdeling Communicatie | training & advies zijn zowel afdelingen die zelf aan de slag willen met hun eigen positie en rol binnen een organisatie, als directies die met de afdeling een slag willen maken.

Workshops die werken

Veel van onze werkzaamheden bestaan uit workshops en werksessies. Deelnemers geven de workshops gemiddeld een 8,1 vanwege de praktische insteek en de vele interactie. Lees hieronder meer over de werkzaamheden die we voor opdrachtgevers uitvoeren:

  

  • Wat is het positioneren van een product en het positioneren van een dienst


  • Interactieve
    introductieworkshop
    positioneren


  • lees meer over het positioneren van een organisatie en een corporate merk


  • De uitgangssituatie
    van je afdeling
    in kaart brengen


  • lees meer over de visievorming voor de communicatiefunctie


  • Visievorming
    voor de
    communicatiefunctie


  • lees meer over advies bij de positionering van je afdeling communicatie


  • Advies bij de
    positionering van
    je afdeling communicatie

  

In iedere stap van het proces

We ondersteunen afdelingen bij de verschillende stappen in het proces van positioneren. Afdelingen die zelf aan de slag willen met hun positionering en volledige trajecten op maat.

  

Workshops over de positionering van een communicatie afdeling

  

Overzicht diensten bij de positionering van een communicatie afdeling

  

De aanpak van een workshop?

Als je een vraagstuk met een workshop wilt oppakken, kan je gewoon contact opnemen als je meer informatie wilt. Op basis van onze ervaring kunnen we direct een goede inschatting geven van de mogelijkheden en kosten van een workshop. Om een workshop goed te laten aansluiten bij wat een afdeling nodig heeft, pakken we meestal het als volgt aan.

  • Kennismaking: spreekt het idee van een workshop je aan, dan bekijken we samen tijdens een nadere kennismaking welke resultaten de workshop moet opleveren en waarom. Ook kijken we naar de deelnemers en de verdere opzet.

  • Voorbereiding: om een workshop het gewenste resultaat te laten hebben, is een goede voorbereiding belangrijk. Vaak krijgen de deelnemers vooraf opdrachten, de resultaten gebruiken we dan weer in de workshop zelf. Zo halen we het maximale uit bijeenkomsten.

  • Workshop: de meeste workshops duren een dagdeel. Tijdens een workshop begeleiden we de discussie en verzorgen interactieve werkvormen die inspireren en aanzetten tot het voeren van een resultaatgericht gesprek.

  • Resultaten: afhankelijk van de wensen vatten we de uitkomsten op korte en heldere wijze samen, zodat je er goed mee verder kan. Presentatiesheets en andere materialen stellen we achteraf ook ter beschikking natuurlijk.

  •   

      

    Heb je vragen over de positionering van je afdeling communicatie?

    Wil je eens sparren over je vraagstuk? Ben je bezig met de positionering van je afdeling? Neem dan gerust contact op en we helpen je graag verder.

    020 - 84 55 327
    Stuur een e-mail

      

    • Maak zelf de Afdelingsscan

      Wil je weten waar jouw afdeling staat? Maak dan de gratis Afdelingsscan en ontvang direct de resultaten.

      Wil je naast onze werkzaamheden en diensten weten hoe jouw afdeling communicatie er voor staat? Met de Afdelingsscan weet je het snel
    • Download de workshop brochure

      Met een workshop kan je als afdeling in korte tijd een slag maken. Meer weten? Download dan direct de brochure.

      Aan de slag met een workshop positioneren voor je afdeling communicatie? Download dan hier de brochure